Monday, August 1, 2011

(((: Salam 1 Ramadhan :)))

Assalamualaikum
Syukur alhamdulillah
diberi kesempatan lagi tahun ni untuk menunaikan ibadat puasa
Ramadhan kali ke 2 dengan Tn Sri ku syg
moga Ramadhan kali ni lebih bermakna dari sebelumnya
moga aku lebih rajin pegi solat terawih
moga aku lebih banyak buat amal ibadat
buat kuih sikit2 aje.ehehe..

semalam Tn Sri soram2 je pegi terawih kat masjid besi
Pn Sri ni pulak rase tak nak pegi lagi.eee..teruknya...huhu
Insyaallah malam ni aku nak p tapi tak sure lagi kat mana
sebab hari ni berbuka kat umah mak
kebetulan kakak ipar pun ada balik ampang

nak dijadikan cerita pg ni sume terbabas tido
dengan si Boo skali.ehehe..
lepas solat subuh dengan perasaan yang sungguh mengantok aku lena dlm bilik
Tn Sri pulak lena kt luar lepas balik dr surau
dan Boo plak lena kat atas lantai
ohhh Boo ni tak sejuk ke tido atas lantai.uhuuuu
sudahnya dalam pukul 7.20 gitu Tn Sri kejut aku
hohoho..agak lewat ye
nasib baik hr ni Tn Sri yang tolong anta kan sebab petang ni lepas balik keje kami terus ke ampang
kalu tidak memang Tn Sri jugak la yang kena anta & amik aku ptg nih..:)))

dikala tengah menaip entry nih mata dah mula kuyu dah
ohhh apekah??????
sungguh syahdu lagu ni..
meh layan lirik ni dengan penuh makna:)

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

0 comment:

Post a Comment